Forum breadcrumbs - You are here:ForumSosial sone: Bli kjentHerlov Holm
Du må logge inn for å opprette emner og besvare eksisterende forum-tråder.

Herlov Holm

Det finnes ingen norsk versjon av Sherlock Holmes. Jeg finner kun den korte parodien på NRK. Hvorfor ikke? Er jo mange versjoner av karakteren i mange andre land.
Før nå.
Derfor på tide å vekke til live en norsk pastisj av Sherlock Holmes, en hyllest til sjangeren, men med rom for å blande inn også andre sjangre fra både filmverden (Colombo) og Wodehose (Jeeves-Wooster konflikter).

Jeg har skrevet så langt tre utkast til Herlov Holm-serien:
1. Herlov Holm 1: Chagall stjålet.
2. Herlov Holm 2: Et hjerte for to
3. Herlov Holm 3: Tvillingparasitten

Takket være tjeneste som bl.a. Boldbooks tilbyr, kunne jeg skrive utkast og få helt avgjørende informasjon med tilbakemelding på tekst, story, språk etc.

Jeg har også hatt fokus på markedsføring mens jeg skriver. Jeg har gitt Herlov Holm, en e-postadresse på gmail, en facebookside og en instagramside og gjør han synlig med innlegg, kommentarer og sitater på sidene i flere grupper i Facebook som har kjærlighet til sjangeren. Mange av disse folka i sosiale medier er et nettverk tenkt for utlandet, der jeg tror at denne sjangeren gir mest appell. Flest mulig bør se Herlov Holm og gjerne snakke om Herlov Holm lenge før publikasjon av første story.

Gå inn på Facebook og prøv å få kontakt med Herlov Holm. Kanskje han svarer deg?
Gå inn på Instagram #HerlovHolm og les sitater og dialoger, og mellom dette kan det også ligge musikk skrevet og avspilt av undertegnede.
Mulig tidlig poster kan også finnes på Youtube.
Hva blir det neste? Twitter? Tik Tok? HvemVet?

Jeg er nå i tenkeboksen for story 4. Stikkord: Vampyr, søvngjengeri, hypnose, zombier og en Tesla.